Marion Drolsbach Emmy Van Beest
Club dead
1
Amsterdam: Luitingh Fantasy, 2011
269 p.
9789024532810 (paperback)

Je iets op de hals halen mag je in dit derde boek van de ‘True Blood’-serie letterlijk nemen. Hoofdrolspeelster Sookie Stackhouse uit Bon Temps kijkt raar op wanneer haar vampiergeliefde Bill Compton vertelt dat hij op een geheime missie vertrekt naar Mississippi. Als hij niet tijdig terug is, moet Sookie de hulp van vampier Eric inschakelen. Het noodlot beslist echter dat het Eric is die Sookie ervan op de hoogte brengt dat Bill gekidnapt is. Sookie gaat op zoek naar haar grote liefde en krijgt daarvoor de hulp van weerwolf Alcide. Hij kan haar meenemen naar de vampierennachtclub ‘Josephine’, ook wel gekend als Club dood. Daar maakt Sookie kennis met vormveranderaars, een kobolt en weerwolven. De telepathische gave van Sookie zou haar de nodige informatie moeten verstrekken door de gedachten van andere vampiers te lezen en zo Bill terug te vinden. Een groepje weerwolven met motorvesten benadert Sookie op een weinig respectvolle manier en net zoals dat in het echte leven wel eens gebe…Lees verder
De vampiers zijn uit de kast gekomen en zijn volwaardige burgers, zolang ze zich voeden met het synthetische TrueBlood. Dit is na 'Date met de dood' en 'Levend dood in Dallas'* het derde boek in de serie over Sookie Stackhouse, een sympathieke jonge vrouw die menselijke gedachten kan lezen en al een poosje een relatie heeft met de vampier Bill. Bill blijkt niet zo trouw, begint een relatie met een vampierkoningin uit Louisiana en verdwijnt tijdens een geheime missie. Sookie is razend, maar wil hem toch terug. Samen met weerwolf Alcide en de machtige vampier Eric infiltreert ze in Club Dood, de superclub voor vampiers in Jackson waar Bill verdween. Ontvoerd door wie en waarom? Vermoord of nog levend, maar welk geheim probeert men Bill dan te ontfutselen? Origineel en boeiend, een stevige vleug actie en horror, wat humor en sensualiteit. Sookie is niet ongevoelig voor de charmes van de weerwolf en de verleidingen van Eric, maar waagt toch twee keer haar leven om Bill te vinden. Gevolgd …Lees verder

Over Charlaine Harris

Charlaine Harris (Tunica, 25 november 1951) is een auteur van thrillers. Ze groeide op in de delta van de Mississippi. Oorspronkelijk schreef ze vooral gedichten: over geesten en nadien over tienerangsten. Toen ze naar Rhodes College in Memphis (Tennessee) ging, schreef ze toneelstukken. Enkele jaren later begon ze boeken te schrijven in het zogenaamde urban fantasy-genre.

Ze schreef twee series: Sookie Stackhouse (verfilmd als de HBO-serie True Blood) en Harper Connelly.

Aurora Teagarden

• Real Murders (1990)